خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه بررسي راهكارهای استفاده بهينه از وقف و موقوفات روستای سعید آباد؛

حدود ۲۶۰ روستای وقفی در استان قزوین وجود دارد 

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به سهم وقف در روستاي سعيد اباد گفت: در استان قزوين نزديک به ۲۶۰ روستا مانند روستاي سعيد آباد در مورد سهم موقوفات از اراضي روستا وجود دارد كه راهكارهاي مختلفي دارد و همه ما ملزم به رعايت قوانين و مقررات قانوني و شرعي هستيم.  
کد خبر: ۹۴۳۸۱۴۷
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، با حضور نماينده شهرستان آوج و بويين زهرا در مجلس شورای اسلامی، 

مديركل اوقاف و امورخيريه استان قزوين، جمعی از مسوولان استانی و شهرستان و اهالي روستاي سعيدآباد، جلسه بررسي راهكارهاي استفاده بهينه از وقف و موقوفات روستا برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید مصطفی مجيدي در اين جلسه اظهار کرد: وقف يک سنت نبوي است هرچند كه پیش از اسلام هم سنت الهي بوده است. ماهیت وقف، گره كشايي از مشكلات مردم است و قطعا وقف مشكل و مانع نيست.

 

وي ادامه داد: واقفان مال، ايثارگر بودند و هستند كه از مالشان نه براي خود و خانواده شان بلكه همنوعانشان گذشته اند. پس اصل وقف نه مشكل است و نه مانع بلكه عملكرد ما به عنوان كارگزار و شما به عنوان مستاجر و متصرف مي باشد.

 

مدير كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين عنوان کرد: سال ١٣٣٩ كه قانون اصلاحات ارضي انجام شد هم آيت الله مرعشي نجفي و هم امام خميني(ره) به این امر فتوا صادر کردند كه خريد و فروش املاک وقفي حرام و غيرقابل فروش است كه متاسفانه خيلي ها به اين فتوا عمل ننمودند و بعد از انقلاب اولين فتواي امام اين بود كه موقوفات مي بايست به حالت وقفي برگردد. لذا برخي از اين امورات كه مربوبط به اراضي موقوفات مي شود به اين دليل است.

 

وي در خصوص سهم وقف در روستاي سعيد اباد یادآور شد: در استان قزوين نزديک به ۲۶۰ روستا مانند روستاي سعيد آباد در مورد سهم موقوفات از اراضي روستا وجود دارد كه راهكارهاي مختلفي دارد و همه ما ملزم به رعايت قوانين و مقررات قانوني و شرعي هستيم. در اينجا ۵۴۸ خانوار وجود دارد كه ٨٧ خانوار در قالب اجرت مزد ايام تصرف ۲۵۲ ميليون ريال به دهياري پرداخت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: در اينجا هم مثل شهرهاي بيدستان و خاكعلي يكي از روش هاي قانوني و شرعي افراز است كه با همراهي متوليان موقوفات اين روستا و اهالي روستا این امر امكان پذير خواهد بود.

 

گفتنی است؛ در ادامه اين جلسه جمعي از اهالي روستا به بيان نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار